FAKTOR PLUS

Posilování, fitness a sport: Články a diskuze

Trénink břišního svalstva a cviky, kterým se raději vyhněte

sed-leh2

Cílem většiny lidí, kteří se rozhodnou zhubnout, je především odstranění tukových „polštářů" z břišní oblasti. Kdo by také nechtěl mít útlý pas a pevné, vypracované břišní svaly. Avšak zejména v začátcích je třeba rozumně vybírat formy cvičení a pohybových aktivit, neboť ne všechny jsou pro začátečníka skutečně zdravé a vhodné. V případě posilování břišního svalstva existuje NĚKOLIK KONTROVERZNÍCH cviků, kterým by se alespoň začátečníci měli raději vyhnout.





Celý článek...


Píchání v boku při sportu. Jaké jsou příčiny a jak tomu předcházet?

pichani v boku 1

S bolestivým pícháním pod žebrem při sportu (fyzické aktivitě) se alespoň jednou v životě setkal snad každý. Tato nepříjemnost je vyvolána přetížením bránice (nejvýznamnější dýchací sval), která v danou chvíli není dostatečně prokrvena a zásobena kyslíkem.

Nejčastější příčinou zejména u začátečníků je nedostatečné rozcvičení a příliš vysoká počáteční intenzita zatížení (tempo). Markantní je to u tzv. aerobních cvičení - speciálně běhu. Ale píchání v boku při pohybových činnostech může být způsobeno i nadýmáním, nedostatečným časovým odstupem tréninku od posledního jídla či velkým objemem přijaté stravy následně přeplněným žaludkem. Díky tomu např. při běhu nebo podobné pohybové aktivitě, která vyvolává otřesy organizmu, je otřásáno trávicími orgány upevněnými na bránici, což vyvolává bolestivou reakci.

Celý článek...


Vaše tělo potřebuje správnou regeneraci

regenerace-tela

„Co Vás nezabije, to Vás posílí." Tak takhle opravdu NE, přátelé!

Při nedávném setkání s přáteli sportovci jsem nevycházel z údivu. Byli tam lidé různého sportovního ražení, běžci, plavci, lyžaři, triatleti, fandové fitness aj. Řeč se samozřejmě točila okolo výkonů a jeden předháněl druhého, tedy až do té doby, než se začalo mluvit o zdraví a zdravotních problémech. V tu chvíli jsem se cítil jako pacient, kterému již není pomoci. Přes bolesti rozličných kloubů jsme se přenesli ke svalovým bolestem následně problémům s energií apod. To vše bylo zakončeno povídáním o tom, kdo, jak a kolik má vyhřeznutých meziobratlových plotének a jak mnohdy trpí. Prostě, bylo mi tak, že jsem nevěděl, jestli odejdu po svých nebo na invalidním vozíku. Když jsem se zeptal, zdali a jak se věnují regeneraci apod., dostal jsem jasnou odpověď: „Jsi blázen, na to už není čas". No a to mě inspirovalo k sepsání těchto, řekl bych, naprosto triviálních informací.

Celý článek...


Jak trénovat ve vysokohorském prostředí?

nadmorska vyska

Sportování ve vysokých nadmořských výškách všeobecně zažívá „boom". Stále více sportovců a nejen vrcholových v současnosti využívá v rámci přípravy vysokohorské prostředí. Bohužel valná většina sportovců má jen chabé povědomí jak ve vysokohorském prostředí správně trénovat, aby jim přineslo očekávaný nárůst výkonnosti...

V nadmořské výšce klesá do určité míry odpor vzduchu a tíhové zrychlení. Taktéž i teplota, která se snižuje cca o 2 stupně každých 300 m n. v. S každým nárůstem výšky o 100 metrů se zmenší atmosférický tlak o 1,3 kPa. Snížením hustoty klesá také odpor vzduchu a to znamená, že čím je nižší odpor vzduchu, tím je nižší také výdej energie, což se pozitivně projevuje zejména ve sprinterských disciplínách nebo vrhu koulí, hodu kladivem a skocích.

Celý článek...


Makám na sobě, přesto nehubnu, nezpevňuji se, výsledky jsou za očekáváním, nevím proč!

nehubnu

Trápí Vás taky tento problém? Zřejmě děláte některou z těchto chyb:


1. Věnujete se pouze aerobním (tedy spíše vytrvalostním) činnostem a pravděpodobně v nesprávné intenzitě i délce zatížení.

Tzn. např. běh, kolo, plavání, různé formy aerobních aktivit ve fitcentrech jako aerobic, spinning, alpinning aj., jsou bezesporu žádoucí a náročné, ale pokud jsou špatně nastaveny, tak budou jen sporadicky účinné vzhledem k očekávaným cílům.

 

 

Celý článek...


Začněte s pohybem chytře

zacnete chytre

Konzumní způsob života dnešní společnosti se vyznačuje především nedostatkem pohybu a nerovnováhou mezi příjmem a výdejem energie. Lidé ztratili vztah ke sportu a volnočasovým pohybovým aktivitám. Naproti tomu si našli partnerství nové, kterým je záliba v jídle. Přijímají ve stravě podstatně více energie, než jsou schopni vydat a jejich organizmus si vytváří nepotřebné energetické rezervy. Výsledkem takového počínání je nadváha či obezita.

Najdou se ale i jedinci, kteří se rozhodli skoncovat s výše uvedeným způsobem života a udělat něco pro své zdraví. Mnohdy však nevědí jak správně začít, aby se vyhnuli zbytečným omylům. Těm všem, ale nejen jim, chci říci, že pouze změna jídelníčku nestačí, přestože je sestaven správně a zdravě. Nezařadíte-li do svého plánu také přiměřené pohybové aktivity (fyzickou zátěž), nesetkáte se pravděpodobně s očekávaným úspěchem.

Celý článek...


Únava a vyčerpání

Necítíte se právě teď unaveni? Současnost, v níž žijeme své životy, nám přináší mnohé. Netrpíme nedostatkem i těch nejexotičtějších potravin, můžeme cestovat, věnovat se nejrozličnějším koníčkům, bavit se dle libosti, sportovat apod. V dnešní době již ani není výjimkou potkat jedince, jejichž zaměstnání, tedy zdroj obživy, je pro ně koníčkem.

Celý článek...


Posilování ženám prospívá

Dnešní uspěchaná doba ženám nesvědčí. Důvodem je absence pohybových aktivit (myšleno sportování). Tedy těch, jež jsou mimo rámec činností souvisejících se starostmi o chod rodiny, výchovu dětí, pracovním vytížení v zaměstnání apod. Z uvedeného pak v konečném důsledku vyplývá, že stále více žen bojuje s přebytečnými kilogramy nebo nadváhou následně obezitou. Bohužel ve většině případů i díky nedostatku času se při řešení dané situace ženy uchylují k nesmyslným nic neřešícím dietám, vesměs bez odborného dohledu a s absencí cvičení.

Celý článek...


Rozvoj vytrvalosti

Jste vytrvalec a snažíte se více či méně úspěšně neustále zlepšovat svá osobní maxima? Cyklista, běžec, běžec na lyžích, plavec,… Výkonnostní či rekreační? Anebo nemáte vyhraněnou disciplínu a snažíte se všestranně rozvíjet svoji vytrvalost, přičemž je vaším cílem porážet kamarády i další soupeře?

Celý článek...


Jak spálit 1200 kcal

Víte, že když se vám podaří spálit 1200 kilokalorií (kcal), tak to může být dokonce i hodnota jednoho denního BMR dospělého jedince? (BMR z anglického Basal Metabolic Rate  tzn. bazální - klidový metabolismus, což vyjadřuje energii nezbytnou pro zachování základních životních funkcí organizmu při ideální teplotě, duševním i tělesném klidu atd). A to znamená, že člověk s BMR 1200 kcal by vlastně za 24 hodin jedl jen velmi omezeně nebo téměř nic.

Celý článek...


Facebook

E-SHOP

Váš košík je prázdný

Českomoravská federace Nordic Walking

Faktorplus.cz > Posilování, fitness a sport > Články a diskuze

Realizace: fullvent

2008-2017 © FAKTORPLUS.CZ